DOPRAVA ZDARMA pro objednávky nad 1 500 Kč
SLEVY AŽ 49% DO 31.12.2021

Základy hubnutí

Hubnutí?

Nejspíš každý z nás se už někdy potýkal s přebytečnými kily a přemýšlel, jak zhubnout, ideálně co nejrychleji a nejefektivněji - doba se však posunula a pro hubnutí již není potřeba přestat jíst, což je častou chybou všech jedinců, kteří s hubnutím nemají zkušenosti a zkouší jej na vlastní pěst formou striktních diet.

Proto si v tomto článku řekneme několik bodů k problematice hubnutí a co je důležité dodržet pro správné a zdravé hubnutí, které nenaruší naše fyzické a psychické zdraví!

Jak na to?

Prvotně je důležité si uvědomit, že stanovovat si nesmyslné cíle typu: "za měsíc shodím 10 kilo!" nikam nepovedou, protože každé tělo funguje jinak a možné nesplnění vašich cílů za stanovenou dobu dost možná povede k odporu vůči dalšímu pokroku a může se rychle přehoupnout zpět ke starým návykům s pocity, že to stejně nemá smysl a i přes vaši snahu jste dokázali zhubnout tak málo....

Přitom právě 3 kila jsou posun, který je potřeba oslavovat a vnímat jako váš osobní výkon, který je založen pouze na vaší cílevědomosti a disciplíně se svou váhou něco dělat! 

Za základní atribut je potřeba pohyb spojen s kvalitním příjmem potravin. Pokud nemáte základní přehled o vhodných potravinách a složení jídelníčku, vyhledejte kvalitního výživového poradce, který bude schopen vám pomoci na základě vašich tělesných proporcí vytvořit pestrý jídelníček na mírů, díky kterému lze hubnout - ne všechny "zdravé" potraviny vás udělají hubené, jak si spousty lidí často myslí: Ani ta zdravá granola s fit břichem na obrázku, ani avokádo každý den na snídani vašemu zdraví a hubnutí neprospěje - možná i naopak, neboť jde o množství - je potřeba najít zdravou míru příjmu bílkovin, sacharidů i tuků s dostatečným množstvím vlákniny po celý den. Více o zdravém jídelníčku se dozvíte v budoucím článku. 

Základem je kalorický deficit, tedy složit jídelníček tak, aby byl o určitou část snížen kalorický příjem. Zároveň je důležité nesnížit příjem moc a brát v potaz, že k hubnutí je potřeba i zdravý pohyb, což může být například vyšší počet procházek, zkusit běh, nebo jízda na kole - fantazii jak zapojit své tělo se meze nekladou - jde především o pohyb, protože u filmu v posteli, nebo během sedavé práce na počítači toho moc nespálíte. Ani nejde tak o to, kolik jídel denně jíte, můžete sníst 5 jídel, 3 jídla příjem rozložit do dvou - jde především o příjem kalorií jako celku.

Pokud je průměrný příjem člověka 2000kcal na den, lze snížit příjem kalorií na 1800, přidat hodinovou rychlou procházku a kalorie rozpočítat na 3x 600kcal (snídaně, oběd, večeře). Taktéž nezapomeňte na dostatečný příjem tekutin po celý den - tím myslím vodu, která neobsahuje kalorie a pokud to jde, tak se vyhýbat sladkým nápojům a alkoholu ve vyšší míře.

Milujete kávu? Kofein napomáhá při hubnutí, je zde však důležité uvědomit si, jakým způsobem je přijímán - zkuste si zvyknout na kávu bez mléka, například Starbucks Caffè Mocha obsahuje v průměru kolem 290kcal, což je téměř půlka kalorického příjmu z vašeho oběda.

Taktéž lze zkusit pít čaj, který taktéž napomáhá při spalování tuku - jak Kofein, tak Green Tea máme ve formě doplňků stravy skladem! 

Pokud chcete vzít hubnutí na vlastní pěst, tak doporučuji "Kalorické tabulky", které vám dle vašich tělesných proporcí vypočítají optimální příjem kalorií a živin a napomůžou vám k tomu, mít přehled o vašem příjmu. Taktéž udrží příjem stabilní po delší dobu bez kalorických výkyvů a tím pádem by vaše tělo při dodržení stanovených kritérií mělo postupně hubnout - za zdravé hubnutí se udává průměrně půl kila týdně, ale výsledky se liší člověk od člověka - každý metabolismus funguje jinak. Pokud to myslíte opravdu vážně, tak se pohybu zkrátka nevyhýbejte - je však potřeba myslet na své tělo a doplňovat mu vše potřebné pro zdravé fungování - doporučuji spalovač tuků, omega-3 a všechny vitamíny.

Kde však k takovým výkonům vzít dostatek energie po náročném dni? Zkuste zapojit například ženšen, nebo cordyceps - o účincích se dozvíš na našem e-shopu! 

Závěrem je důležité zmínit, že je důležité se starat i o své psychické zdraví - pokud se budete přetěžovat a odpírat si kousek čokolády, nebo sklenku vína s přáteli, tak si zakládáte na nebezpečném hazardu s vlastní psychikou, která velmi často sklouzává k poruchám příjmu potravy a jiným vedlejším projevům.

Neodpírejte si tedy vaše oblíbené jídla a pochutiny, myslete však na to, že je potřeba je jíst s mírou! Jedna kobliha za týden v celkovém jídelníčku s dostatečným pohybem opravdu rozdíl neudělá a stejně tak sklenička vína při večeři s přáteli a rodinou. 

Základ tedy tvoří kvalitní a pestrá strava s dostatečným pohybem a příjmem všech doplňků stravy, které napomáhají ke správným tělesným i psychickým funkcím. 

 

Tým GreenieTerra.cz